• KVALITETS PRODUKTER AV HÖGSTA KVALITE  |  FRI FRAKT VID ORDER ÖVER 1500:-  |  SUPPORT: INFO@AMAXSWEDEN.SE | 0703145831

0 Varukorg
0 Varukorg
Logga In

Amax Sweden köpvillkor

Vi säljer både till privatpersoner, företag, föreningar. Vill du se priser med eller utan moms? Det ändrar du enkelt själv
(uppe till höger på dator, längst ner i menyn på mobil) Registrerar du dig som kund kan du se tidigare order, spara favoriter i en lista, recensera produkter m.m.
 
Priser och betalning


I butiken kan du själv välja om du vill visa priserna inkl eller exkl moms. I
Kassan specificeras all information inklusive moms samt momsen specificerad
var för sig.
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser vid omständigheter som vi inte rår över (till
exempel valutaförändringar, höjda inköps- eller tillverkningspriser eller höjd moms).
Vi förbehåller oss också rätten att ändra fraktpriser om dessa höjs av fraktbolag.
Därutöver förbehåller vi oss rätten att annullera beställningar där varan är uppenbart
felaktigt prissatt.

Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

 
I kassan kan du genom Klarna välja att betala antingen med kort (MasterCard eller Visa), direktbetalning eller med faktura. Fakturan går via Klarna även att dela upp
över längre period om så önskas. Genom att göra ett köp hos AmaxSweden E-handel – godkänner du även våra köpvillkor.

Köpvillkor
Avtalspartner
Köpeavtal skrivs med:
Amax Färgprodukter AB
Södra Obbolavägen 37 OBBOLA
Org.nr: 556576-5319

Allmänt
Dessa allmänna villkor gäller för konsument och näringsidkare när kunden handlar hos Amax Färgprodukter AB (AFP), om inte annat särskilt skriftligt avtal skrivits
mellan kunden och AFP.
När kunden handlar som konsument (privatperson) gäller de tvingande regler som finns enligt Distans- och hemförsäljningslagen (DHL) och Konsumentköplagen. Vill
du läsa mer om dessa, hänvisar vi till Konsumentverkets webbplats.
För att handla hos AFP måste köparen vara myndig eller inneha målsmans tillstånd. Som konsument har du alltid rätt att få ditt reklamationsärende prövat i Allmänna
reklamationsnämnden (ARN). Om kunden tycker att en vara köpt hos oss är felaktig men vi inte håller med – finns en tvist. För att få denna tvist prövad vänder kunden
sig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer.
Kunden kan även vända dig till kommunens konsumentvägledare och Konsumentverket för råd och hjälp eller EU-kommissionens onlineportal för
tvistlösning (gäller dig som är bosatta utanför i Sverige). Länken till onlineplattformen är: http://ec.europa.eu/odr
Om inget annat anges i dessa köpvillkor, gäller Köplagen vid försäljning till företag/näringsidkare. För företag/näringsidkare: Tvister angående tolkningen eller tillämpningen av dessa
allmänna villkor och därmed sammanhållande rättsförhållanden skall avgöras av skiljemän. Om vid tvist värdet av vad som yrkas uppenbart inte överstiger tio gånger det vid tiden för påkallande av skiljeförfarande gällande basbelopp enligt lagen (1962:381) om allmän försäkring skall tvisten avgöras av ensam skiljeman som på parts begäran utses av Stockholms Handelskammare.
 
Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen (DHL) har du som privatperson rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar utan att behöva ange orsak. Tidsfristen startar den dag du tar emot produkten. Varan ska återsändas till oss inom 14 dagar från det att du har åberopat ångerrätten. Om produkten har använts mer än skäligt för att kontrollera
funktionalitet, kommer avdrag för värdeminskning att göras (om varan kan betraktas som begagnad). Avdraget dras ifrån beloppet som återbetalas.
Lägg tillbaka produkten i originalförpackningen, inkl. tillbehör. Vid retur enligt ångerrätten står du själv för returkostnaden. Kom ihåg att spara
inlämningskvittot då du som återsändare ansvarar för returen. När vi har mottagit produkten/produkterna görs en återbetalning för produkten (med
eventuellt avdrag för värdeminskning).

OBS! Kostnaden för eventuell frakt av varan till dig återbetalas inte.
Det kan ta ca 14 arbetsdagar från det att vi har mottagit och godkänt din retur, innan
du kan erhålla återbetalningen.

Returer skickas till:
Amax Färgprodukter AB
Södra Obbolavägen 37 91342 OBBOLA
OBS! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller som rekommenderat.
 
Undantag från ångerrätten:
Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan
återlämnas tex. Mixad färg / kulör eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla. Ångerrätten gäller inte för en tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen. Ångerrätten gäller inte för företag/näringsidkare.
 
Garantier
Du har full garanti på samtliga produkter du köper enligt gällande lagstiftning. Vissa produkter har dessutom förlängd garanti . I det fallet man behöver registrera
produkten hos tillverkaren för att aktivera denna förlängda garanti – hjälper vi dig med detta så långt det är möjligt. Det kan ex handla om att registrera maskinnummer
och försäljningsdatum hos tillverkaren.
 
Leveranser
Leveranssätt, villkor och leveranstid varierar beroende på typ av vara. Till exempel kan en specialbeställd vara ta längre tid att leverera än en som finns i lager i
samband med beställningen. Normal leveranstid för lagerförda produkter är ca 1-5 dagar. För adresser i glesbyggd, till öar som kräver färjetransport och adresser i
norra delen av landet kan bli några dagar längre än normal leveranstid pga längre sträcka och färjors regler för exempelvis farligt gods.
Vi använder oss av olika transportbolag för leverans till dig. Förseningar kan uppstå i deras leveranstider. Vi är inte ansvariga för leveranstiden när paketet övergått till
transportbolaget. Vi hjälper gärna dig att reda ut anledningen till en eventuell försening.
I det fall att leveransen av varan dröjer från vad som avtalats eller från vad som skäligen kan antas utgöra normal leveranstid ber vi dig att kontakta oss snarast
möjligt. På så sätt kan vi snabbt och enkelt utreda vad som är orsaken till dröjsmålet.

Transportskador
Blir din produkt/paket skadad i transporten ber vi dig att anmäla händelsen till vår kundservice på info@amaxsweden.se
Transportskador rekommenderar vi dig att anmäla så snart som möjligt från mottagandet, men senast inom två månader från mottagandet. Föreligger speciella
omständigheter kan det anmälas senare. Underlåtelse att följa dessa riktlinjer kan resultera i att kostnaden för produkten inte ersätts.

Tänk på följande när du vill returnerar en transportskada:
- Återlämna paketet så snart som möjligt till postens serviceställe eller åkeriet
som levererade det. Tänk på att skicka med faktura och/eller fraktsedel.
- Gör en anmälan hos posten/åkeriet och meddela oss ärendenumret.
- Ersättningsleveranser är avgiftsfria.
- Kom ihåg att spara inlämningskvittot då du är ansvarig för returen.


För en snabb och enkel retur bör du kontakta vår kundservice på
info@amaxsweden.se
Returadress:
Amax Färgprodukter AB
Södra Obbolavägen 41 913 42 OBBOLA
Att: Retur transportskada
OBS! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller som rekommenderat.

Ej uthämtade paket
Vi ansvarar inte för paket som inte uthämtats inom skälig tid. Vi ansvarar inte heller för ej uthämtade paket som returnerats till oss. Ej uthämtade paket som returneras till
oss fraktas på din risk och det är du som står för fraktkostnaden. Det är därför viktigt att du hämtar ut ett paket även om du ångrat ditt köp.
Har du som kund missat att hämta ut paketet, men vill ha varan, betalar du själv fraktkostnaden för det andra utskicket.
 

Tvister

Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda med de varor och tjänster som vi tillhandahåller. Därför har vi som princip att i första hand lösa eventuella oenigheten
genom att komma överens om en lösning som gynnar båda parter. Om vi trots våra ansträngningar inte gör detta så rekommenderar vi dig att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) för en oberoende prövning. Vi följer ARN:s rekommendationer.

Godkännande av VOC-direktiven
Genom att du godkänner allmänna villkoren förbinder ni er till att använda produkterna, som har ett VOC värde över 420g/liter, med följande krav:
En plats som är godkänd för lackering av fordon och karosseridetaljer eller där du har tillstånd till att använda produkter med högre VOC värden.
Samtidigt frånsäger sig Amax Färgprodukter AB allt ansvar gällande hur och var produkter som inte uppfyller EU direktiven gällande VOC används.